Optiek Vanhove Turnhout
ZEISS SMARTLIFE brillenglazen

Date

EEN HAARSCHERP ZICHT, VER EN DICHTBIJ

Browsen, swipen, inzoomen of chatten, … Onze ogen kregen het nog nooit zo hard te verduren als in de verbonden en actieve wereld van vandaag. Het gevolg is dat heel wat mensen last hebben van vermoeide ogen. Daarnaast wordt het moeilijker om te schakelen tussen dichtbij kijken op onze smartphones en veraf kijken om te navigeren in de wereld rondom ons.

Om te beantwoorden aan deze nieuwe levensstijl, ontwierp ZEISS nieuwe brillenglazen: SmartLife.

ANDERE MANIER VAN KIJKEN IN DE DIGITALE WERELD

Om deze veranderde visueel gedrag in kaart te brengen en te begrijpen hoe brillenglazen hieraan aangepast moeten worden heeft ZEISS onderzoek uitgevoerd. Hierbij kwamen zij tot de conclusies dat onze manier van kijken doorheen de tijd veranderd is. Vroeger lazen we bijvoorbeeld meer gedrukte media, op een verdere leesafstand van nu. Met de komst van digitale apparaten lezen we meer teksten op kleinere schermen met een leesafstand die kleiner is dan bij gedrukte media.

Door ons gebruik van smartphones kijken we ook vaker neerwaarts. Bovendien gebruiken we deze toestellen doorheen de hele dag, ook wanneer we ons verplaatsen. Ons centraal en perifeer zicht gebruiken we om onze omgeving in de gaten te houden, terwijl we ook met onze smartphone bezig zijn. Dit zorgt er dus voor een verandering in onze lichaamshouding en oogbewegingen.

OPLOSSING: VERBETERDE BRILGLAZEN, AANGEPAST AAN ONZE LEVENSSTIJL

Met de nieuwe SmartLife brillenglazen biedt ZEISS een oplossing voor onze nieuwe manier van kijken. Hierbij ontwikkelden zij drie soorten brillenglazen:

  • Multifocaal SmartLife
  • Digital Lens Smartlife
  • SmartLife Unifocaal

Deze brillenglazen garanderen een natuurlijker zicht op elke afstand en vanuit iedere kijkrichting, voor zowel personen met multifocale én unifocale brilglazen. Dit maakt het voor jou gemakkelijker om te schakelen tussen de online en offline wereld.

SCHERP ZICHT VOOR ZOWEL JONG ALS OUD

Hoe oud je ook bent, iedereen ervaart oogstress en -spanning in deze digitale wereld. Maar onze visuele behoeften evolueren ook naarmate we ouder worden. Dit komt door een vermindering van ons accomodatievermogen (het vermogen op een kleine afstand scherp te zien) en verkleining van de pupildiameter.

Ook hiermee houden de SmartLife brillenglazen rekening mee. Zo kan jij van optimaal kijkcomfort genieten, ongeacht je leeftijd.

MEER INFO OVER ZEISS SMARTLIFE BRILLENGLAZEN?

In onze optiekwinkel geven we je graag alle uitleg over de SmartLife brillenglazen van ZEISS en welke glazen voor jou het meest geschikt zijn. Nog extra vragen? Contacteer ons gerust.

Deel dit bericht:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Scroll naar boven